۱۹ تیر ۱۳۸۴

زعفر جنی: سرکرده جنهای نيک‌سرشت






دیمیتری ایوانف، مشهور به دیدی، از همه اعضای گروه آنارشیستی «هندوانه سیاه» جسورتر و رادیکال‌تر بود ولی با این حال او بود که فکر فروش تی‌شرت و لیوان‌هایی با علامت هندوانه سیاه را برای حل مشکلات مالی گروه مطرح کرد. یک ماه بعد از آغاز به کار وب‌سایت، حساب بانکی گروه به اندازه خرید ۵۰ قبضه کلاشنیکف ایرانی، ۲ آرپیجیهفت افغانی و ۱۲ کیلوگرم مواد منفجره سی-۴ غنی شده بود. اما دیدی پیشنهاد کرد که به جای خرید مهمات از جاسم حداد عادل اسلحه فروش دوره گرد، صبر کنند تا پول کافی برای خرید یک کلاهک هسته‌ای جمع شود.




در این برهه از تاریخ گروه هندوانه سیاه، ماکسیمیلیان فوکر فون تاشن عضو آلمانی گروه مشهور به «بارون سیاه» با عصبانیت به پیشنهادات مشکوک دیدی اعتراض کرد. او عقیده داشت تاهمین لحظه هم از آرمانهای گروه بسیار دور شده‌اند و باید فورا از حضور جاسم استفاده کرده و بعد از خرید مهمات با کشتی به یمن بروند و آتش‌بازی جانانه‌ای راه بیاندازند. ولی دیدی با زرنگی خاصی و بعد از مطرح کردن بلاهایی که اول نازی‌ها و سپس استالین، و در نهایت چچنی‌ها بر سر عمه و دخترعمه‌ و عمه دخترعمه‌اش آورده بودند، و اشاره به این موضوع که ماکسیمیلیان اصلا عمه ندارد موضوع را به اصطلاح ماسمالی کرد.




این ماجرا یک سال ادامه پیدا کرد و در این زمان، سهام هندوانه سیاه در بازار بورس لندن با قیمت‌های سرسام‌آوری معامله می‌شد و کالاهایی مثل هواپیما با علامت هندوانه سیاه در یک طرف و شعارهای ضد استعماری در طرف دیگر آن، و در یک مورد مزرعه‌ای پر از هندوانه‌های تغییریافته ژنتیکی که سیاه رنگ شده بودند، از وب‌سایت گروه قابل ابتیاع بودند.




این‌بار بارون سیاه پیشنهاد کرد که گروه با خرید ۱۲ ناو هواپیمابر چند دیکتاتور دست راستی آمریکای جنوبی را سرنگون کند. دیدی این‌بار چون میدانست که خاک این کشورها برای رشد هندوانه بسیار مناسب است موافقت کرد و نیروی دریایی هندوانه سیاه در ضرف ۱۴ ساعت کشورهای پاراگوئه، اوروگوئه و شمال آرژانتین را اشغال کرد و اولین حکومت آنارشیستی دنیا را تشکیل داد و با اقدامی سمبولیک برای تمامی مردم دنیا یک هندوانه که کاردی در آن فرو رفته بود پست کرد.




شبحی وحشتناکی بر دنیا سایه افکنده بود. شبح هندوانه سیاه...

۲ نظر:

ناشناس گفت...

عزيز
با سلام و احترام.
من تازه شروع كردم اگه دوست داشتيد سري بزنيد خوشحال ميشم.اگه قابل دونستيد لينك بديد ممنون ميشم. در هر صورت موفق باشيد.
كوشا

behdad گفت...

مانند همیشه، عالی بود.